Frontrunner Publishing
Frontrunner Publishing

Stikkord: Norsk Vind

Nedtellingsklokka som vindkraftaktøren Norsk Vind satte opp mellom to vindturbiner et sted på Høg-Jæren, falt ned etter få dager. Klokka hadde og har en betydelig rolle i et kampanjestunt som selskapet gjennomfører, og der blant annet reklamebyrået Try har produsert en "dommedagsvideo" om klimautviklingen. Vindkraft løftes fram som et avgjørende...
Skal vi unngå dommedag i 2030, må naturen legges frem som offerlam. Dette er, kort oppsummert, hovedbudskapet i Norsk Vinds nye reklameoffensiv, utarbeidet av Try reklamebyrå. Kampanjens største attraksjon er ei nedtellingsklokke, så stor at Gud kan se den, plassert mellom to vindturbiner, midt i Arne Garborg-land. Klokka spiller hovedrollen...
Vindkraftaktøren Norsk Vind erkjenner at motstanden mot vindkraft er til stede, men mener denne energiformen er avgjørende for å nå klimamålene. - Klimaet har ikke tid til å vente på at vi skal debattere ferdig, sier Per Ove Skorpen, daglig leder i firmaet, i en pressemelding. Norsk Vind drifter flere vindkraftverk...