Ill.foto: Pixabay.
- Annonse -

Samarbeidet mellom de to ble annonsert nyttårsaften og ble raskt knyttet opp til ulvedebatten her i landet.

Noen skal ha brent opp Stormberg-plagg i protest, til tross for at ordet ulv ikke er nevnt i meldingen som ble sendt ut. En Stormberg-konkurs står visstnok høyt på ønskelisten til en del ulvemotstandere.

Massiv støtte på Facebook

Det vil Stormberg-haterne neppe få oppleve. I et intervju med Dagens Næringsliv forteller eier av Stormberg, Steinar J. Olsen, at tiltaket hans har gitt flere tusen nye kunder, selv om noen hundre sikkert også har gått tapt.

– Vi har på en av våre Facebook-poster fått 3100 kommentarer, hatt 664 delinger og mer enn 20.000 har gitt positiv respons. 142 har reagert med sinnafjes. Det betyr at vi nok dessverre har mistet noen hundre kunder etter at boikottaksjonen og klesbrenningen startet på nyttårsaften, men vi har i samme periode fått tusenvis av nye kunder, sier Olsen til Dagens Næringsliv.

Dobler støtten til WWF

Disse reaksjonene kom etter at Stormberg første nyttårsdag doblet sin økonomiske støtte til WWF, fra 400.000 kroner til 800.000.

– Jeg tenkte rett og slett at når motstanden er så sterk, da må også støtten være sterk, sier Olsen.

- Annonse -

Les hele saken på DN.no.


 

 

- Annonse -
Vil du annonsere her?