Frontrunner Publishing
Frontrunner Publishing

Stikkord: grønnvaskingsplakaten

– Forbrukerne er lei av grønne påstander uten innhold. Det må de som jobber med markedsføring være bevisst på, sier Svanemerket-sjef.

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

Abonnenter får tilgang til alt innhold på Naturpress, og automatisk tilgang på både Transit Magasin og Idrettspolitikk.no. Samme brukernavn og passord.
Forbrukertilsynet skal i større grad slå ned på villedende markedsføring i tiden fremover.

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

Abonnenter får tilgang til alt innhold på Naturpress, og automatisk tilgang på både Transit Magasin og Idrettspolitikk.no. Samme brukernavn og passord.
Forbrukerne mener at ansvaret de blir gitt er altfor stort.

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

Abonnenter får tilgang til alt innhold på Naturpress, og automatisk tilgang på både Transit Magasin og Idrettspolitikk.no. Samme brukernavn og passord.
"Grønnvasking er en form for misledende markedsføring der et produkt eller en virksomhet fremstilles som bedre enn den faktisk er i forhold til innvirkning på klima, natur og mennesker."

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

Abonnenter får tilgang til alt innhold på Naturpress, og automatisk tilgang på både Transit Magasin og Idrettspolitikk.no. Samme brukernavn og passord.