I denne ukas utgave av Bærekraftspodden diskuterer Per Roskifte i NorgesGruppen og Olav Kjørven i EAT Foundation mat og bærekraft. I midten programleder Kim N. Gabrielli. Foto: UNICEF Norge.

Hva gjør Kiwi, Meny og Joker for å bidra til at barn og foreldre spiser sunnere? Og har UNICEF rett når de ber Regjeringen innføre 18-årsgrense på energidrikk?

Ønsker næringslivet flere reguleringer velkommen? Må vi inn med forbud mot energidrikk og regulering av markedsføring av usunn mat og drikke mot barn? Eller er selvregulering av markedsføring i bransjen tilstrekkelig? Hva gjør Norgsgruppens selskaper som Kiwi, Meny og Joker for å bidra til et sunt kosthold?

Bærekraftspodden har hatt Per Roskifte i NorgesGruppen og Olav Kjørven i EAT Foundation på besøk. Per Roskifte er konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen. Olav Kjørven er Chief Strategic Officer i EAT.


Hør tidligere utgaver av Bærekraftspodden herBærekraftspodden er en podkast av FNs barnefond UNICEF, produsert av Moderne Media. Ledet av Kim N. Gabrielli, assisterende generalsekretær i UNICEF Norge. Bærekraftspodden er tilgjengelig også på Spotify og iTunes.

Denne artikkelen er sponset og produsert av UNICEF Norge.


 

- Annonse -
Vil du annonsere her?