Stikkord: elsykkel
56 prosent av elsyklistene oppgir at de hovedsakelig brukte bil til arbeidet før de kjøpte elsykkel.
I år er det for første gang lov til å bruke elsykkel på veien inn til Glitterheim i Jotunheimen nasjonalpark.
Om lag 5 prosent bruker elsykkel på sine hverdagsreiser i dag, mens rundt 14 prosent bruker sykkelen til å komme seg rundt i hverdagen. Potensialet er mye høyere.
Den største fordelen med å sykle på elsykkel er bedre helse, den nest største er at det er gøy, oppgir elsyklistene.
– På sykkelen fra XXL var elmotoren koblet inn helt opp til 35 kilometer i timen. Her er det en jobb å gjøre for å få elsykkelen i godkjent stand, sier Nils Sødal, senior kommunikasjonsrådgiver i NAF, i en melding som organisasjonen har lagt ut.
NAF og svenske Testfakta står...
Innføring av en ny type elbil- og elsykkeldelingsordning, og satsing på biogass, det sikret Halden kommune årets klimapris som deles ut av det interkommunale nettverket Klima Østfold.
Prisen ble utdelt på på rådsmøtet til Klima Østfold 28. februar.
Halden kommune har inngått avtale med en leverandør om å leie 20 –...
40 elbiler som er innkjøpt av Halden kommune inngår i ordningen. På dagtid brukes de av de kommuneansatte, men etter klokka 16.00 frigjøres bilene til private som kan få leie dem.
– Vi er først i landet til å gå inn i framtida på dette området, sier ordfører i Halden,...
I 2017 ble det gjennomført en forskriftsendring som gjorde det mulig å bruke elsykkel i utmark, men i Oslo satte markaloven en stopper for det.
Men hvis regjeringens forslag går i gjennom, kan det nå bli lovlig også i Oslomarka.
– Vi tilrettelegger for at enda flere kan sykle i Marka....
Wei Chai heter gründeren bak OsloBike. Hun er opprinnelig fra Shanghai, og hennes konsept for sykkeldeling gikk helt til topps i pitchkonkurransen "Innovatørene kommer", som ble arrangert av Smarte Byer Norge under Arendalsuka.
Syklene i OsloBike er elsykler, og ladingen skjer via solceller.
– Verdens første med denne chatbot-bruken
Systemet bygger på at...