Frontrunner CMS
Frontrunner CMS

Stikkord: grønnvasking

Science Museum.
– Dette er flaut for Equinor, sier Lauren MacDonald, rådgiver for Stop Rosebank-kampanjen hos Uplift UK.
"Sentral drivkraft i det grønne skiftet", eller driver Equinor bare med sportsvasking?
Nordmenn mener bedrifter ofte overdriver hvor miljøvennlige produktene deres er.
– Forbrukerne er lei av grønne påstander uten innhold. Det må de som jobber med markedsføring være bevisst på, sier Svanemerket-sjef.
– Ved å plassere pengene våre grønt så signaliserer vi til bankene at vi er opptatt av klima og miljø, sier leder Anja Bakken Riise i Framtiden i våre hender,
Forbrukertilsynet skal i større grad slå ned på villedende markedsføring i tiden fremover.
Forbrukerne mener at ansvaret de blir gitt er altfor stort.
"Du kan ikke slenge litt grønnmaling på en forurensingsmaskin av multi-milliard typen, og vente at vi skal overse det".
– Vinneren av årets grønnvaskingspris hevder blant annet at: «Bærekraft er selve kjernen i alt vi gjør»
"Grønnvasking er en form for misledende markedsføring der et produkt eller en virksomhet fremstilles som bedre enn den faktisk er i forhold til innvirkning på klima, natur og mennesker."