Webinar about Norec’s grant for exchange cooperation
Webinar about Norec’s grant for exchange cooperation

Stikkord: grønnvasking

"Sentral drivkraft i det grønne skiftet", eller driver Equinor bare med sportsvasking?

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.
Nordmenn mener bedrifter ofte overdriver hvor miljøvennlige produktene deres er.
– Forbrukerne er lei av grønne påstander uten innhold. Det må de som jobber med markedsføring være bevisst på, sier Svanemerket-sjef.

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.
– Ved å plassere pengene våre grønt så signaliserer vi til bankene at vi er opptatt av klima og miljø, sier leder Anja Bakken Riise i Framtiden i våre hender,
Forbrukertilsynet skal i større grad slå ned på villedende markedsføring i tiden fremover.

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.
Forbrukerne mener at ansvaret de blir gitt er altfor stort.

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.
"Du kan ikke slenge litt grønnmaling på en forurensingsmaskin av multi-milliard typen, og vente at vi skal overse det".

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.
– Vinneren av årets grønnvaskingspris hevder blant annet at: «Bærekraft er selve kjernen i alt vi gjør»
"Grønnvasking er en form for misledende markedsføring der et produkt eller en virksomhet fremstilles som bedre enn den faktisk er i forhold til innvirkning på klima, natur og mennesker."

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.