Posten Norge har i tillegg til Nikola Tre bestilt en elektrisk drevet Nikola Two, og fra før er det lagt inn ordre på en Tesla Semi.
Dermed er nok en brikke på plass i arbeidet med å oppfylle selskapets ambisjon om kun å benytte fornybare energikilder i biler og bygninger innen 2025. Posten Norge opplyser at de nå har 1.200 elektrisk drevne kjøretøy på stallen.
Det er ingen tilfeldighet at Nikola velges av Posten som leverandør av store el/hydrogen-biler. Det norske selskapet NEL Hydrogen undertegnet tidligere i år avtale om å levere 448 anlegg for å produsere hydrogen til Nikola. Og testingen av Nikola Tre er planlagt å skje i Norge fra 2020.
– Posten og Bring har ambisiøse miljø- og klimamål. Vi ønsker å teste ut og være et pilotselskap for nullutslippskjøretøy. At det nå vil komme en lastebil som er drevet på hydrogen, passer derfor veldig godt, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.
LES OGSÅ: Øl-gigant bestiller 800 Nikola hydrogen lastebiler